KRY gör det möjligt att möta vården digitalt och HR teamet har skapat många processer på samma tema. HR teamet stöttar inhouse-personalen (inte klinikerna) och med en värderingsstyrd och till en början helt digital rekryteringsprocess får kandidaterna besvara personliga frågor och ge sin pitch.
Den enskilt viktigaste värderingen är att ”göra sjukvården bättre”, här är kunderna patienterna. För att göra patientresan till den bästa arbetar KRY-teamet med tvärfunktionella ”bets” där medarbetare ifrån olika team jobbar ihop i prioriterade tidsbegränsade projekt. Vem som helst kan föreslå nästa ”bet” som i sig har superpowers och får högsta prio (och firas av ordentligt!). Hur alla mår mäts veckovis digitalt genom HR och medarbetare kan samtidigt ge feedback till ledningen.
Onboardingprocessen är också automatiserad och skalbar, som nyanställd får du följa processen steg för steg online och även chefer och HR följer framstegen i systemet. HR sticker inte under stol med att KRY inte är något för trygghetssökande, men gillar du och är beredd att ta risker, ansvar och misslyckas så har du hittat rätt. Internkommunikationen är transparent med öppna ”kanaler” för att låta alla ta del av all kommunikation och information för snabbhet och smidighet.
Inom HR teamet strävar man efter att lansera en idé per vecka för att söka ständiga förbättringar och våga testa nya idéer. Huvudregeln är skalbarhet, digitalt, gärna innovativt, med en hälsosam och rolig tvist; det vill säga icke-receptbelagt och helt fritt för fler att ta efter!