Intervju

En optimal arbetsdag för en Quality & Growth Manager: möt Lisa Butti

Maj 2024

Lisa Butti, Quality & Growth Manager med fokus på vår partneraffär, delar sin syn av en optimal arbetsdag. Från frukostmöten med seniora HR-chefer till intensiva kunddialoger om komplexa behov, följer vi henne genom en dag fylld av relationsskapande och matchning av kompetenser. Att få föra samman talanger från ett omfattande partnernätverk med företags behov är inte bara hennes arbete, det är hennes passion!


Hur ser en vanlig arbetsdag ut? 

Det jag gillar mest är variationen i arbetet, där jag dagligen träffar så otroligt härliga och kompetenta människor. En dag kan börja med ett frukostmöte med en HR-chef som är intresserad av uppdrag och att ingå i vårt partnernätverk. Tillsammans diskuterar vi förutsättningarna och vilken typ av uppdrag som är av intresse. Vilka kompetenser och erfarenheter kan hen bidra med till kunden? Hur ser tillgängligheten ut?

Dagen fortsätter med vår dagliga incheckning, där alla vi som jobbar med försäljning och matchning av kompetens träffas för att synka och hitta lösningar för våra kunders behov. Vi jobbar alla tätt tillsammans, och detta trygga och energifyllda möte är en viktig checkpoint varje dag.

Därefter tog jag tag i en kunddialog där ett större e-handelsföretag snabbt behöver HR-kompetens inom förändringsledning och förhandling. De planerar att slå samman två lager till ett stort centrallager och dessutom sker en övergång av verksamhet. Då gäller det för mig att inventera vårt fantastiska partnernätverk för att snabbt kunna presentera en möjlig konsultlösning som passar kundens specifika önskemål.

Lisa Butti

Lisa Butti, Quality & Growth Manager
för partnerverksamheten 

 

 

 

 

Möten och kundkontakt

På lunchen träffar jag VD och HR-chefen på ett bolag inom fintech som vi tidigare har jobbat med och som nu står inför diverse utmaningar. Det är ett av flera kundmöten varje vecka där jag försöker hålla mig ajour med vad som händer hos både tidigare och nya kunder i syfte att kunna hjälpa dem hitta rätt lösningar utifrån deras behov och utmaningar. 

Under eftermiddagen har jag samtal med två potentiella partners som jag tror skulle matcha behovet på ett e-handelsföretag. Efter dessa dialoger presenterar jag en lösning för kunden, som strax därefter bokar in våra partners för intervjuer nästa dag. En riktigt bra dag helt enkelt! 

Vad är det bästa med rollen? 

Det bästa med rollen är relationskapandet med både kunder och vårt fantastiska partnernätverk. Att få tillgång till så många kompetenta och energigivande människor och sedan få möjligheten att matcha kompetens mot våra kunders behov på ett sätt som bygger framgångsrika, hållbara och konkurrenskraftiga organisationer – det är superhäftigt! 

Intervjuad av:
Fredrik Färm, Head of People & Culture samt vice vd på Wise Consulting

 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Vill du få en up-date när vi fyller på med nytt innehåll, såsom events, bloggar, guider eller spännande poddavsnitt? Då ska du fylla i dina uppgifter här så skickar vi dig ett mail när det finns nytt innehåll!