Helena Dahlbeck

top-left
top-right
bottom-right

Intervju | Helena Dahlbeck

Som HR-konsult får jag möjligheten att arbeta både i olika roller och nya branscher. Uppdragen kan variera både i längd och arbetsuppgifter och vårt matchningsteam är fantastiska på att matcha ut oss konsulter till kund.

Hur går det till när du får ett uppdrag?

Inför varje nytt uppdrag har vi möte tillsammans där vi diskuterar vilken typ av uppdrag jag vill fokusera på härnäst. Det är just detta som är så roligt med konsultrollen, det blir så enkelt att få testa på både nya branscher och nya roller. Det blir mindre dramatiskt att testa på något nytt helt enkelt!

Vad fick dig att välja konsultrollen?

När jag väl bestämde mig för att börja arbeta som HR-konsult hade jag arbetat brett inom HR under några år i nordiska och internationella organisationer. Jag insåg att jag trivdes med att arbeta i projektform och såg det också som en kompetensutvecklingsmöjlighet.

Hur håller du dig uppdaterad inom HR?

Som konsult har vi tillgång till smarta digitala verktyg med uppdaterad information inom HR och arbetsrätt så att vi kan hålla oss uppdaterade inom hela HR-området. Men det som ger absolut mest är alla mina kollegor och den  otroliga erfarenhet och kompetens som de besitter och delar med sig av. Vi utvecklar och hjälper varandra.

Det absolut bästa med konsultrollen, är att när jag går ut till kund gör jag det med hela Wise Consulting i ryggen.

/Helena Dahlbeck.

Group-3

Vill du veta mer? Hör av dig till oss!

Kontakt

Har du några frågor kring våra tjänster eller hur vi jobbar? Tveka inte att höra av dig till oss. Vi hjälper dig gärna.